Shop Mobile More Submit  Join Login
Recycling Newspaper into Basket by Carolineenilorac Recycling Newspaper into Basket by Carolineenilorac
My first tutorial ever :XD:
This is just the way I'm making paper basket, if you found
another way to make it, please let me know :)
I would be very happy if you would make your paper basket too
and let me see it :)
I'm sorry if there's any error or anything wrong with my English
or anything else.

I'm using the brush from [link]
Thanks :)
Add a Comment:
 
:icondigikijo:
digikijo Featured By Owner Nov 2, 2012  Hobbyist Artisan Crafter
This tutorial has been featured here.
Reply
:iconcarolineenilorac:
Carolineenilorac Featured By Owner Jan 19, 2013  Hobbyist Artisan Crafter
Thanks! :D
Reply
:icondnart5:
DNart5 Featured By Owner Apr 16, 2012  Hobbyist Digital Artist
wah2 keren love it ^^
Reply
:iconcarolineenilorac:
Carolineenilorac Featured By Owner Apr 17, 2012  Hobbyist Artisan Crafter
Hehehe...makasih Med :)
Reply
:icondnart5:
DNart5 Featured By Owner Apr 22, 2012  Hobbyist Digital Artist
btw jago bener dia loh sama kerajinan tangan pasti wkt skull dlo pelajaran kerajinan tangan nilai na tinggi yow ^^
Reply
:iconcarolineenilorac:
Carolineenilorac Featured By Owner Apr 26, 2012  Hobbyist Artisan Crafter
Wah2...gak segitunya kali Med..malah aku gak inget dulu pelajaran ketrampilan
nilaiku brp. Soale pelajaran ketrampilan di skul kebanyakannya si ngebosenin,
cuma menganyam az, gak da variasinya. Gurunya ngasal ngasi materinya (malah curhat ;p)
Reply
:icondnart5:
DNart5 Featured By Owner May 7, 2012  Hobbyist Digital Artist
wakaka kliatan yow gurunya cman mao enaknya aja
perasaan dolo wkt smp aq malah pernah di suruh buat tas celemek dari kain hmmm ... aneh2 sich cman untung na di bantuin klo gak ^^
Reply
:iconcarolineenilorac:
Carolineenilorac Featured By Owner May 9, 2012  Hobbyist Artisan Crafter
Iyo...namanya juga pelajaran yg dianggep gak gt penting (gak kayak Matematika/Fisika/Kimia)
Klo waktu SMP si ada PKK. Mungkin waktu itu km juga ikutan PKK. Klo di skulku dulu dibedain,
yg cowok2 si belajar elektro, cewek2 belajar PKK. Materinya ada yg jahit, ada yg masak.
Aku si sukanya yg masak, soale abis itu kan langsung dimakan hasilnya ;p

Ini juga baru2 ini az koq aku suka crafting. Belajar rajut pake 2 jarum (knitting) si sebenernya uda lama,
tp lama vakum. Karena kurang info knitting tu isa dipake untuk bikin apa az, klo pun ada bukunya aku gak gt ngerti,
gak ada yg ngajarin si, jd bingung2 ndiri. Itu pun barang2 yg dibuat seputaran baju hangat, syal, sarung tangan,
hal2 semacam itulah. Pastinya gak kepake di Indo, soale Indo kan uda super duper panas ;p
Trus baru2 ini az aku coba bikin boneka. Ternyata malah suka n ketagihan hehehe...

Sayang sekali, di sekolah2 pelajaran ketrampilan gak digarap serius.
Padahal klo digarap serius, bakalan menarik. Banyak sekali yg isa kita buat dr bahan2 yg ada di sekitar kita.
Aku juga suka si nyoba2 bikin kerajinan tangan dr barang2 yg ada di sekitar. Apalagi klo isa bantu ngurangin sampah.
Ngasah kemampuan otak kanan tu hehehe :XD:
Reply
:icondnart5:
DNart5 Featured By Owner May 14, 2012  Hobbyist Digital Artist
ow2 otak kanan kebanyakan diasah ntar otak kiri gak keasah non h3x ....

yach naman na jg pelajaran GP(gak penting) soalnya bukan pelajaran utama sich dolo aq sich gabung cowok cewek dpt na sama sempet masak jg jahit jg .... yach untung na sedikit pengalaman jahit dr ortu ^^

buat syal ama sarung tangan kan gpp mayan sering dipake kok ama anak2 jaman skrg kan accesories na macem2 kyk korean mode gt dah ... ato klo mao buat tas dr rajutan kan keren tuch ide na orisinil itu wakakaak .....
Reply
:iconcarolineenilorac:
Carolineenilorac Featured By Owner May 16, 2012  Hobbyist Artisan Crafter
Yah..liat2 dulu dung sekarang pelajaran sekolahan kebanyakan yg ngasah otak kiri ato kanan? Kebanyakannya
yg ngasah otak kiri doang, jadi gak seimbang. Klo ngasah otak kiri mah sejalan waktu az, asalkan kita mau
trus belajar, itu udah ngasah otak kiri. Menurutku sih gak perlu lah sampe kita belajar rumus2 yg njelimet,
yg sehari-hari az, seperti bahan2 sehari2 yg bisa dipake buat bersih2 di rumah, ato yg isa kita pake dalam
keadaan darurat di jalan, ato survival guide, klo lagi tersesat di hutan, dll.
Yg seimbang2 az lah. Cuma otak kanan idealnya yg duluan, abis itu baru kiri. Imajinasi duluan, baru mikir
langkah2nya. Kecuali klo orangnya gak mau mikir sama sekali itu baru deh jd dong2, gak ada yg diasah ;p

Hehehe...klo aku sih ngerasanya kurang kepake az. Tas ok juga, cuma aku blm gitu tertarik si sekarang.
Mgkn nanti ;p
Reply
:iconlishlitz:
lishlitz Featured By Owner Apr 8, 2012  Hobbyist General Artist
great tutorial! love the idea :)
Reply
:iconcarolineenilorac:
Carolineenilorac Featured By Owner Apr 11, 2012  Hobbyist Artisan Crafter
Thanks! :hug:
Reply
:iconbodaszilvia:
bodaszilvia Featured By Owner Mar 28, 2012  Professional Artisan Crafter
great tut, thankee for sharing :)
Reply
:iconcarolineenilorac:
Carolineenilorac Featured By Owner Apr 11, 2012  Hobbyist Artisan Crafter
Thanks and you're welcome :)
Reply
:iconmissnioniel:
MissNioniel Featured By Owner Mar 7, 2012  Hobbyist General Artist
Hi! I saw your tutorial and tried this out for myself! [link]
Reply
:iconcarolineenilorac:
Carolineenilorac Featured By Owner Mar 8, 2012  Hobbyist Artisan Crafter
Hi :wave: I'm happy that you make it too! :hug:
Reply
:iconmagpie-poet:
magpie-poet Featured By Owner Mar 1, 2012
Fantastic! I did a basket in a similar style out of reeds long time ago, now I'm itching to give this a shot. I don't normally get a newpaper though, so I'll have to think of something else to recycle ;)
Reply
:iconcarolineenilorac:
Carolineenilorac Featured By Owner Mar 2, 2012  Hobbyist Artisan Crafter
Thanks for your compliment :)
Yes, you could use anything else, such as old calendar, brochure, or
packaging paper, anything :)
I would love to see your creation when you're done ^^b
Reply
:iconmagpie-poet:
magpie-poet Featured By Owner Mar 2, 2012
Oh, the calendar is a good idea, thanks!
Reply
:iconcarolineenilorac:
Carolineenilorac Featured By Owner Mar 5, 2012  Hobbyist Artisan Crafter
It was my pleasure ^^
Reply
:iconshamedgeeky:
shamedgeeky Featured By Owner Mar 1, 2012  Student Artisan Crafter
awesome! I'm totally going to have to try this!
Reply
:iconcarolineenilorac:
Carolineenilorac Featured By Owner Mar 2, 2012  Hobbyist Artisan Crafter
Thanks :D If you don't mind, please let me see your creation when you're done.
Happy weaving! :D
Reply
:iconshamedgeeky:
shamedgeeky Featured By Owner Mar 2, 2012  Student Artisan Crafter
will do! :)
Reply
:iconmadewithlove8:
MadeWithLove8 Featured By Owner Mar 1, 2012  Hobbyist Artisan Crafter
Awesome! I've seen things like this before and always thought that was beyond me. Though, seeing this makes me want to dig up some old magazines and start folding~! Thanks, and excellent tutorial!!! :love:
Reply
:iconcarolineenilorac:
Carolineenilorac Featured By Owner Mar 1, 2012  Hobbyist Artisan Crafter
Honestly, this is not my original idea ;p I've inspired from
a free tutorial from some blog, but the writer sew the paper.
I thought it would be hard for me to sew it all by hand, since I can't
sew with sewing machine ;p
You're welcome :) and thanks for your compliment :heart:
I would love to see your creation when you're done :nod:
Reply
:iconmadewithlove8:
MadeWithLove8 Featured By Owner Mar 15, 2012  Hobbyist Artisan Crafter
Maybe I can make one this spring break! Oh I'm so excited now! Of course I'll credit you and show you the work! That is if I can find some time for it! :dance:
Reply
:iconcarolineenilorac:
Carolineenilorac Featured By Owner Mar 19, 2012  Hobbyist Artisan Crafter
Yay!! :dance:
Reply
:iconagataylor:
agataylor Featured By Owner Mar 1, 2012  Student Traditional Artist
This is really interesting!
Reply
:iconcarolineenilorac:
Carolineenilorac Featured By Owner Mar 1, 2012  Hobbyist Artisan Crafter
:D Would you like to try it?
Reply
:iconagataylor:
agataylor Featured By Owner Mar 1, 2012  Student Traditional Artist
Someday, maybe ^^ Now I just dont have the time or patience xD but its really cool, I really like how colorful your basket ended being :)
Reply
:iconcarolineenilorac:
Carolineenilorac Featured By Owner Mar 2, 2012  Hobbyist Artisan Crafter
Okay ^^ Thanks again for your compliment :D
Reply
:iconagataylor:
agataylor Featured By Owner Mar 2, 2012  Student Traditional Artist
You're welcome!
Reply
Add a Comment:
 
×
Download JPG 567 × 4719




Details

Submitted on
March 1, 2012
Image Size
2.4 MB
Resolution
567×4719
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
1,967
Favourites
90 (who?)
Comments
32
Downloads
53
×